پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 150642
سايپا به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتي است
تاریخ انتشار : 1393/12/09 08:10:16
نمایش : 988
مديرعامل گروه خودروسازي سايپا با اشاره به راهبرد ايجاد تنوع در محصولات توليدي اين گروه گفت: با ايجاد تنوع در محصولات و افزايش رونق کسب و کار در خطوط توليد، نوآوري، خلاقيت و تلاش در مجموعه گروه سايپا افزايش خواهد يافت.
به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از سايپا نيوز، سعيد مدني با اشاره به ضرورت توجه بيشتر به مبحث اقتصاد مقاومتي اظهار کرد: امروز راهبرد اقتصاد مقاومتي، سياستي است که مي‌تواند بنيادهاي کسب و کار در ايران را توانمند ساخته و زمينه رشد و جهش در سال‌هاي آينده را فراهم سازد.

وي افزود: اصل درون‌زايي يکي از اصول مهم در اقتصاد مقاومتي است که با اتخاذ آن مي‌توان توانمندي‌هاي توليد داخلي را در کشور افزايش داد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا تصريح کرد: مشکلات چندسال اخير در صنعت خودرو نشان داد که با وابستگي و اتکا به بازارها و توليدات خارجي نمي‌توان آينده مشخص و مثبتي را تضمين کرد، بر همين اساس ما تصميم گرفتيم با ايجاد تحرک جديد در فعاليت هاي خود محصولات تازه‌تري را به بازار عرضه کنيم تا از اين طريق نياز داخل از طريق منابع داخل تامين شود.

وي خاطرنشان کرد: ورود چندين خودرو جديد به سبد محصولات سايپا علاوه بر ايجاد پويايي و تحرک در صنعت خودرو و قطعه‌سازي، از هدررفتن منابع ارزي کشور براي تامين نياز از بازار خارجي جلوگيري خواهد کرد.

مدني با انتقاد از افزايش بي‌رويه واردات خودروهاي لوکس خارجي به کشور گفت: متاسفانه اين سياست علاوه بر وارد کردن خسارات بي‌شمار به فرهنگ ملي و اسلامي و ترويج مصرف‌گرايي، زمينه خروج ارز از کشور را آن هم در شرايط حساس فعلي ايجاد خواهد کرد.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا راهبرد تعريف شده از سوي مقام معظم رهبري جهت استفاده از توليدات داخل و ايجاد فضا و فرصت رشد و توسعه براي جوانان فعال در خطوط توليد صنايع کشور را مسير درست اقتصاد دانست و افزود: تنها سياستي که مي‌تواند صنايع ايران را به سمت تعالي رهنمون کند همين راهبرد اقتصاد مقاومتي است که توجه به استفاده از توليدات داخلي و پرهيز از واردات بي‌رويه را يکي از اصلي‌ترين اهداف خود قرار داده است.

وي با بيان اين که گروه خودروسازي سايپا در حال حاضر توجه به توليد حداکثري و استفاده از ظرفيت‌هاي خود را در دستور کار قرار داده است، گفت: خطوط توليد فراواني در حال حاضر در سايپا آماده توليد محصولات جديد هستند که راه افتادن هر يک از آن‌ها رونق اشتغال و معيشت خانواده‌هاي زيادي را رقم خواهد زد.

وي از برنامه رشد صادرات محصولات به بازارهاي خارجي در سال آينده خبر داد و گفت: قصد داريم نياز ارزي خود را از طريق صادرات رفع کنيم.

مهندس مدني خاطرنشان کرد: هر خودرويي که در داخل توليد مي‌شود به طور ميانگين پنج نفر را مشغول به کار خواهد کرد که اين آمار نشان‌دهنده اهميت بسيار بالاي صنعت خودروسازي در اقتصاد مقاومتي است.

مديرعامل گروه خودروسازي سايپا در خاتمه گفت: سال آينده با شکوفايي برنامه توسعه محصول سايپا و ورود خودروهاي جديد، نقش اين گروه در اقتصاد و صنعت ايران و تحرک مجدد آن در اشتغال براي همگان بيش از پيش محقق خواهد شد.
 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html